Op 11 mei 2022 werd tijdens de viering van het 30-jarig bestaan van Stichting De Brug door burgemeester Maarten Offinga van de gemeente Hardenberg koninklijke onderscheidingen uitgereikt aan Frits en Beja Weitkamp-Lennips. Zij zijn beiden benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau voor hun vrijwillige inzet voor de samenleving.

Het echtpaar Weitkamp zijn beiden al ruim 15 jaar betrokken als vrijwilliger bij De Brug, de stichting is in 1992 opgericht door kinderarts dr. Diny van Bruggen. Al die jaren wordt gewerkt als NGO in Cambodja met speciale aandacht voor de allerarmsten in de Cambodjaanse samenleving. In nauw contact met de lokale autoriteiten wordt gewerkt aan diverse projecten: het (her)bouwen van scholen, de aanleg en het herstellen van waterputten, wegen, irrigatiekanalen, bruggen en duikers. Het bouwen van huizen voor weduwen en gehandicapten. Ook is er aandacht voor goede gezondheidszorg, de zorg voor schoon drinkwater en pleeg- en armenzorg.

Vanuit hun woonhuis in Hardenberg zorgt het echtpaar Weitkamp voor de coördinatie van de projecten en het bestuurswerk. Ook onderhouden zij het contact met de donateurs, maken ze periodiek een nieuwsbrief en doen ze de financiële administratie.

In Cambodja kregen zij beiden al de Royal Order of Sahamatrei en de Royal Order of Cambodia Grand Officer uitgereikt als waardering voor het goede werk dat zij daar doen.

Het bestuur van Stichting De Brug feliciteert Beja en Frits Weitkamp van harte met deze prachtige onderscheiding. Een echte waardering voor het mooie werk wat zij voor De Brug (en andere organisaties) mogen doen.