Hoe werkt dat?

Hallo jongens en meisjes,

In 2017 viert Stichting de Brug haar 25-jarig jubileum. Dat willen we ook vieren met  acties voor basisscholen. Leuk dat jullie geïnteresseerd zijn in deze acties en misschien overwegen om mee te doen met een of meer van deze acties.

In deze folder willen we uitleggen hoe de actie “Microkrediet” werkt.

Algemeen:

Het doel van deze actie is om kinderen van basisscholen bekend te maken met het werk van Stichting de Brug door mee te doen aan deze actie , waarvoor informatie op de website gevonden kan worden.

Daarnaast wordt kennis gemaakt met het werken met microkredieten, zoals dat in Cambodja gebeurt.

De actie wordt met de hele groep uitgevoerd.

Er kunnen landelijk maximaal 10 groepen meedoen.

Inhoud van de actie:

De groep “leent” € 250,= van Stichting de Brug en betaalt het bedrag voor 31 maart 2017 terug. Met het geleende bedrag gaan jullie aan het werk en proberen jullie zoveel mogelijk geld te verdienen. De helft van het verdiende geld is dan voor de school en de andere helft is voor Stichting de Brug voor het jubileumproject.

Aangezien er landelijk maximaal tien groepen mee kunnen doen, moet de groep eerst een plan maken wat ze met het microkrediet allemaal gaan doen(maximaal 2 a4-tjes) en hoe jullie denken geld te kunnen verdienen. Dit plan moeten jullie opsturen en uit alle plannen zal een deskundige jury, bestaande uit de directie en het bestuur van Stichting de Brug, de 10 beste plannen kiezen.

De plannen worden beoordeeld op 3 criteria:

1. De originaliteit van het plan.
  2. De beste mogelijkheden om geld te verdienen.
  3. Is er een link met Cambodja. Op onze site, https://stichtingdebrug.nl/projecten/microkrediet/ staan meerdere voorbeelden waar men in Cambodja deze kredieten voor gebruikt.

Wees dus zo creatief mogelijk.

Tijdpad van de actie:

Willen jullie meedoen, meld je dan aan door jullie plan voor 30 september 2016 in te sturen naar het mailadres jubileumacties@stichtingdebrug.nl  onder vermelding van Microkrediet.

Uiterlijk 31 oktober 2016 zijn de plannen beoordeeld en zal bekend worden gemaakt welke groepen mee kunnen doen.

Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd.

Maandelijks houden jullie ons via de mail jubileumacties@stichtingdebrug.nl op de hoogte van de voortgang van de actie. Wij maken de voortgang bekend op onze website.

Uiterlijk 31 maart moet het microkrediet en de helft van de opbrengst (terug)betaald zijn op rekeningnummer NL16 ABNA 0406472661 van Stichting de Brug.

Op de website zal de uitslag bekend worden gemaakt en ook op ons jubileumcongres op 11 mei 2017 zullen we er aandacht aan besteden.

Mocht jullie daar verdere hulp bij nodig helpen, wij willen best ondersteunen.
Stuur dan een email naar jubileumacties@stichtingdebrug.nl

Bekijk onderstaande video :