In juni is er op basisschool de Regenboog in Amersfoort een actie gehouden voor stichting de Brug.

Op de school zijn de kinderen al weken bezig geweest om geld in te zamelen voor stichting de Brug. Deze stichting zet zich onder andere in voor het realiseren van schoon drinkwater in Cambodja. Frits en Beja Weitkamp van De Brug hebben in alle groepen mooie gastlessen gegeven. De kinderen leerden onder andere dat schoon drinkwater niet voor iedereen gewoon is. In Cambodja kost een waterput 250 euro en een waterfilter kost 15 euro.

De kinderen van groep 1 en 2 hebben heel veel lege flessen verzameld en de kinderen van de groepen 3 en 4 doen al weken klusjes voor hun familie en buren. De zes groepen van de bovenbouw hebben tijdens een sponsorloop héél veel rondjes gelopen. Voorafgaand aan de sponsorloop hebben leerlingen van VWO 5 van de Guido lessen gegeven over hoe je je het beste voorbereidt op een duurloop. Ze hebben tijdens de sponsorloop ook geholpen en aangemoedigd. En voor de kleintjes was er die dag ook een springkussen.

Op vrijdag 29 juni mochten twee leerlingen de cheque van  maar liefst 10.952,80 euro aan Frits en Beja van stichting de Brug overhandigen.