Dit jaar bestaat Stichting de Brug 25 jaar. In dat kader hebben we 3 jubileumacties georganiseerd voor (basis) scholen. Deze 3 acties zijn een wedstrijd voor het bouwen van een brug, een wedstrijd voor het bouwen van een watervoorziening en tenslotte de mogelijkheid om te gaan werken met een micro krediet.

De plusklas 7/8 van de Groen van Prinstererschool uit Kampen heeft meegedaan met de actie van het microkrediet.

Op 1 november van 2016 hebben zij van Stichting de Brug €250,= geleend. Na afloop van de actie moesten ze het geleende bedrag met rente terugbetalen.  De rente bedroeg de helft van de opbrengst.

De klas is erg druk geweest, ze hebben onder andere koeken gebakken, kaarten verkocht en oliebollen gebakken. Een aantal kinderen hebben hun lening 5 keer verdubbeld en anderen 2 keer. Ze hebben allemaal veel werk verzet en dat was ook te merken aan het resultaat.

Op 18 januari kregen we ruim €550,= overgemaakt van de plusklas. Dat betekent dat er meer dan €600,= is verdiend met het geleende geld. Echt klasse!

De €300,= die de klas zelf heeft verdiend gaan ze besteden aan een uitstapje en een spel. Heel veel plezier!