Wedstrijd voor basisscholen.

Beste groep jongens en meisjes,

In 2017 viert Stichting de Brug haar 25-jarig jubileum. Dat willen we ook vieren met  acties voor basisscholen. Leuk dat jullie geïnteresseerd zijn in deze acties en misschien overwegen om mee te doen met een of meer van deze acties.

In deze folder willen we uitleggen hoe de actie “Watervoorziening” werkt.

Algemeen:

Het doel van deze actie is om kinderen van basisscholen bekend te maken met het werk van Stichting de Brug, door mee te doen aan een actie, waarbij informatie van de website van de stichting gehaald kan worden.

De actie wordt met de hele groep uitgevoerd.

Deelname is onbeperkt.

Het mooiste ontwerp en uitvoering leveren een prachtige prijs op.

Inhoud van de actie:

De opdracht bestaat uit een aantal onderdelen.

Jullie beginnen met het maken van een plan en een tekening hoe de watervoorziening er uit zou moeten komen te zien. Laat daarin ook zien hoe het werkt. Let daarbij ook op de situatie van het dorp. Vervolgens bouwen jullie een maquette van het dorp en jullie idee voor het nieuwe systeem. Van het hele proces en het resultaat maak je een film van maximaal 5 minuten. De winnende film zal worden geplaatst op de website van Stichting de Brug en ook worden vertoond op het jubileumcongres op 11 mei 2017 in Leusden, waar een delegatie van de groep bij mag zijn. Jullie maquette zal daar ook te zien zijn en de prijsuitreiking vindt dan ook plaats. .

Voor je plan en de maquette moet je rekening houden met de volgende gegevens:

• Het gaat om een dorp met 20 huizen op een heuvel.
  • In of bij elk huis moet een voorziening zijn waar vers, fris, stromend water uitkomt. Het is geen drinkwater.
  • Op 100 meter afstand van het dorp ligt een meer, met zoet water. Het meer ligt 50 meter lager dan het dorp dus moet het water omhoog worden gebracht.
  • Maak gebruik van materialen die niet zo voor de hand liggen en die zo mogelijk een link hebben met Cambodja.

Een deskundige jury, bestaande uit leden van de directie en het bestuur van Stichting de Brug in Nederland en Cambodja, zullen de film, het plan en de maquette beoordelen op 5 criteria:

1. De originaliteit van het plan.
  2. De originaliteit van de gebruikte materialen voor de maquette.
  3. De film.
  4. De link met Cambodja.
  5. En uiteraard de technische eisen.

Doe je best en maak er wat moois van.

De winnende groep wint als prijs een schoolreis met bezoek aan het AFAS stadion van AZ in Alkmaar.

Tijdpad actie:

Willen jullie meedoen, meld je dan voor 30 september 2016 aan op het mailadres jubileumacties@stichtingdebrug.nl  onder vermelding van aanmelding watervoorziening.

Uiterlijk 31 maart 2017 moeten het plan, de maquette en de film klaar zijn en ook ingeleverd  per mail naar jubileumacties@stichtingdebrug.nl

11 mei 2017 is de prijsuitreiking op ons jubileumcongres in Leusden.

Wat kunnen jullie nog meer doen:

Je kunt als school ook een projectweek houden over Cambodja. Je kunt dan meedoen aan alle drie de acties en op onze website staan ter ondersteuning voor de verschillende groepen lespakketten. Klik hier voor op www.stichtingdebrug.nl/lespakket/

Onze stichting is afhankelijk van giften. We zouden het erg fijn vinden als er naast deze acties ook financiële acties gehouden kunnen worden, waarbij de opbrengst bestemd wordt voor ons werk in Cambodja.

Mocht je daar verdere hulp bij nodig hebben, wij willen best ondersteunen.
Stuur dan een email naar jubileumacties@stichtingdebrug.nl.