logo-trans-klein

Directie en Leerkrachten primair onderwijs: Zoekt u voor het cursusjaar 2016-2017 uitdaging(en) voor een (plus)groep of een project voor de hele school?
Stichting De Brug verleent hulp in verschillende vormen aan de allerarmsten in Cambodja onder andere met scholenbouw, uniformen voor de kinderen, lesmateriaal en fietsen voor kinderen die veraf wonen. De Stichting viert op 11 mei 2017 het 25-jarig bestaan. En dat willen we graag ook met scholen vieren en daar kunt u op verschillende manieren aan mee doen.

Allereerst biedt De Brug 10 (plus)groepen de mogelijkheid om te gaan werken met een microkrediet, zoals we dat ook aan armen in Cambodja aanbieden. Leen €250,= van De Brug, ga er mee aan de slag en maak er meer geld van, betaal het na 3 maanden terug en de helft van de winst is voor de school en de andere helft voor De Brug.

2015-08-22 09.58.56 (2)

Daarnaast zijn er 2 andere acties, namelijk het ontwerpen en bouwen van een brug en als tweede een maquette maken waarop zichtbaar wordt hoe de watervoorziening van een dorp geregeld kan worden. De groep maakt opnamen van de bouw van de brug of van het maken van de maquette tot en met het eindresultaat. Voor de actie Brug bouwen en voor de actie Watervoorziening is er een prijs. De ingestuurde films dingen mee naar die hoofdprijs per actie: een schoolreis voor de winnende groepen met bezoek aan het Afas-stadion van AZ. De winnende  films worden tevens in aanwezigheid van een delegatie van de school en de groep vertoond op het jubileumcongres op 11 mei 2017 en geplaatst op onze website.

Voor deze projecten geldt een ongelimiteerde deelname!

Bent u geïnteresseerd en wilt u meer weten over bijvoorbeeld de spelregels?
Ga naar de website van Stichting De Brug www.stichtingdebrug.nl/jubileumacties.

Maar er is meer. Op de site vindt u ook gratis lespakketten en daarmee kunt u een project in alle groepen houden. https://stichtingdebrug.nl/lespakket/

Als u daar prijs op stelt zijn de mensen van de Stichting bereid om bij uw project op school presentaties te houden over ons werk in Cambodja.
Spreekt het werk van de Stichting u aan en zegt u: “Dat werk wil ik wel steunen” dan kunt u er ook een financiële actie op school aan koppelen.

Wij zijn benieuwd naar uw reactie.

Hartelijke groet,
Frits en Beja Weitkamp
Directie, Stichting de Brug.

Rijstvelden (2)